Winn Collier – Holy Curiosity

Winn Collier, Holy Curiosity (Baker, 2008)

 

Ek het hierdie boek gekoop omdat ek alles koop waarvan Phyllis Tickle die voorwoord skryf.  Dis die tipe boek wat ek tans lees: kontemplatief/emergent.  Hierdie een is ook so.  Dit gaan nog oor die tema van Jesus, soos baie van die vorige boeke wat ek gelees het.  Winn Collier het my beïndruk met sy idiomatiese en ryk beskrywende Amerikaans en my weereens skaam laat voel vir ons steriele Engelse dagstukkies, alhoewel ons werklik ons bes doen met woordeskat, idioom, ens. – ons is eenvoudig nie Engels nie.  Maar nou na die boek.  Collier hanteer Jesus se uitlokkende en interessante vrae en maak dit op ons van toepassing.  Ek som net kortliks die hoofstukke op:

1) Adam, waar is jy?  Adam en Eva sit volgens die skrywer agter die bosse, met hulle vingers in hulle ore, terwyl hulle hardop hum en maak asof die hele katastrofe nooit gebeur het nie. IN hierdie chaos in vra God WAAR IS JY – ‘n antwoord wat elkeen van ons moet ken voor ons kan vertrek;

2) Waar is jou aanklaers? Jesus spreek die owerspelige vrou vry voor sy tot bekering kom – ‘n skandalige, onverstaanbare en wonderlike daad van genade.  Veroordeling is nie sy ding nie.  Sy liefde tot aan die kruis lei tot bekering;

3) Waarom is julle bang?  Ja, waarom? Collier skryf ‘n goeie hoofstuk oor vrees. Hy vermaan nie die dissipels in die storm omdat hulle vrees nie, maar omdat hulle nie vertroue het in Hom nie.  Hy wil hê ons moet net besef Hy IS NOG IN ons boot.  Jesus verhoed nie die storms nie, trouens Hy slaap rustig daardeur.  Hy sê nie als gaan altyd OK wees nie, maar Hy sê ons moet vashou aan die feit dat Hy daar is.  Vrees is normaal. Jesus ken vrees baie goed.  Ons pogings is meestal om vrees te vermy, maar vrees is iets waardeur ons moet gaan;

4) Hoeveel brood het julle?  Ons honger en dors is eintlik na Hom en Collier eindig by die nagmaal as simbool daarvan;

5) Is julle dom?  Ja, Jesus vra dit vir die dissipels wat nie verstaan as Hy hulle leer wat mens rein maak nie.  Ons geestelike tradisies kan ons ryk maak of ons arm maak – dit is ‘n tweesnydende swaard.

  • Sometimes the Bible in the hand of one man is worse than a whiskey bottle in the hand of another (p80) – Miss Maudie in To Kill a Mockingbird.

6) My God, waarom het U my verlaat?  God voel afwesig, nogtans praat Jesus met Hom.  ‘n Interessante en moeilike plek wat ons ook ken.  Henri Nouwen sê op hierdie plek:

  • Where God’s absence was most loudly expressed, God’s presence was most profoundly revealed.  (p98) Dit was immers aan die kruis waar God sy grootste werk gedoen het.

7) Is julle verward?  Die dissipels weet nie wat Jesus bedoel as Hy sê dat hulle hom sal sien en dan nie meer sal sien nie, ens.  Ons het ‘n neiging om ‘n Jesus te maak na ons eie beeld en behoeftes.

  • Do we really think it is possible to follow the ways of God without having our world turned over?  Do we really expect to follow  a God we always understand, who always conforms to our expectations? (p105)
  • You can safely assumeyou’ve created God in your own image when it turns out that God hates all the same people you do. – Anne Lamont (p106)
  • Confusion is a sign that we heard God correctly! (p107)

8) Glo jy dit?  Jesus laat Lasarus sterf deur nie te gaan toe hulle Hom roep nie.  Hy sê vir Maria: Ek is die opstanding en die lewe. Wie in my glo, sal lewe al het Hy ook gesterwe.  Glo jy dit?  Collier skryf oor geloof, veral geloof in ‘n tyd wat God onverstaanbare dinge doen – nie geloof as manier om God te manipuleer nie.  Glo ons werklik?

  • When we reduce God’s relevation and liberal character to mere formulas, we expose how we want safety and control more than we want God.  This will never do. (p188)

9) Hoekom twyfel jy?  Collier skryf ‘n goeie hoofstuk oor twyfel vanuit Petrus wat op die water loop en toe sink.  Eerstens moet ons erken dat ons voel wat ons voel.  Geloof en twyfel is nie vyande nie, geloof en ongeloof is wel.  Collier skryf oor waarom ons twyfel – meestal is dit omdat ons op soek is na die waarheid, en ons is nog nie heeltemal daar nie.  Daar is ook ‘n slegte soort twyfel:  as ons bang is vir wat geloof van ons gaan verwag.  Aan daardie twyfel moet ons twyfel – op Collier se T-hemp staan: I have doubts about my disbelief (tipiese postmoderne stelling!).  Geloof vra ‘n daad van aanvaarding sonder bewyse.  Daarna kan die waarheid volg.  Waarheid volg op geloof.  Geloof volg nie op die waarheid nie, want dit is geen geloof nie, dit is bewysvoering.

  • Thou doubtest because thou lovest the truth – George McDonald (p134)
  • There are two ways to slide easily through life: to believe everything and to doubt everything; bith ways save us from thinking – Alfred Korzybski (p137)
  • To have faith, in Matthews sense, is to be open to the surprising posibilities of God and of ourselves – Frank Rees (p138)

10) Wat wil jy hê?  Hy sluit af met hierdie diepste vraag, wat Jesus aan die blinde Bartimeus vra. Die meeste van ons kan nie daarop antwoord nie – ons is of te out of touch met wat in ons is, of ons dink ons behoeftes en begeertes is nie appropriate nie.  Ons begeertes is sondig en selfsugtig. Bartimeus het so lank gely dat hy sy begeerte baie goed ken. Hy is ook nie skaam om dit hardop te sê nie.  Colliers  sê ons moet leef met ‘n diep dors na die lewe, met ‘n oorgawe en ‘n lus.  Ons moet dit vir God kan sê.  What dwells in your soul?

 

 

Advertisements

About Jimi le Roux

For more info visit my website at www.jimileroux.com Beskou all artikels deur Jimi le Roux

Lewer kommentaar

Verskaf jou besonderhede hieronder of klik op 'n logo om in te teken:

WordPress.com Logo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by WordPress.com. Log Out /  Verander )

Google+ photo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Google+. Log Out /  Verander )

Twitter picture

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Twitter. Log Out /  Verander )

Facebook photo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Facebook. Log Out /  Verander )

w

Connecting to %s

%d bloggers like this: