Waar is Jesus nou? – Coenie Burger

Waar JesusWaar is Jesus nou? Coenie Burger (CUM, 2011)

Bietjie mosterd na die maal gewees met die boek, soos so dikwels, aangesien ek mos my book hunting in die bargain bin begin (jammer vir die Engels, maar ek is mal oor alliterasie).  Seker een van daardie boeke wat ek eers gedink het is te teologies en moontlik bietjie vervelig… Wat is daar tog nog oor die hemelvaart te sê as die gewone matige  mymeringe en preekpogings om iets nuuts uit ‘n klein tema te pers?  In elk geval, vind dit toe op die “afslagtafel” (jammer die Afrikaans allitereer nie, nè), begin deurblaai en kom toe agter hier is iets belangrik.  Ek het Dr Coenie Burger ontmoet een aand in Zikomo, Strand, toe ek as deel van ‘n afvaardiging van ons kerk  die NGK se Algemene Moderatuur ontmoet het, waarvan hy toe die Moderator was.  ‘n Voorreg natuurlik, maar my bydrae tot die gesprek was toe ek, rondom die koffiekan, vir hom aangehaal het dat koffie beskaafde lewe moontlik maak – ai, van alle dinge.  Dis darem ‘n waarheid (iewers gelees)… Ewenwel, hier maak hy toe – van sy kant af – vir my ‘n hele nuwe wêreld oop rondom die hemelvaart.  Ja, teologies speel hy vir die Springbokke, terwyl ek nog verdiep is in die Rules of Rugby Football.  Die hemelvaart is nie net ‘n nagedagte tot die opstanding nie, maar ‘n ewe belangrike en wesenlike element in Christus se werk.  Dink aan die volgende (hier en daar brei ek uit, so opgewonde is ek hieroor):

  • Jesus is nie dood nie, maar leef vandag – in die hemel, by God – maar hy LEEF;
  • Jesus is nie ver weg nie, maar nader en meer betrokke as ooit, want Hy sê vooraf dat sy weggaan vir ons tot voordeel sal wees:  nou is Hy nie net by 12 dissipels nie, maar deur sy Gees by alle mense;
  • Jesus het nie sy mensheid afgelê nie, maar het sy mensheid vir ewig deel van Homself gemaak en na God toe geneem.  Deur Christus het God die mensheid en menswees permanent en ewig omarm.  Hy dra nou vir ewig  die merke aan sy hande en voete.  Dis nogal ‘n GROOT gedagte – onthou God maak ons as mense en aanvaar ons as mense.  Ons menswees – insluitende ons gebreke as mense is vir Hom kosbaar, want Hy wil met ons in gemeenskap tree en staan persoonlik in vir alle tekortkominge aan die kruis. Dus moet ons mekaar se menswees (en ons eie) ewe genadiglik aanvaar;
  • Ons maak ‘n fout as ons dink die “hemel” is iewers ver weg en Jesus dus afwesig en onbetrokke.  Die hemel is deel van hierdie werklikheid en die deel daarvan waar God absoluut regeer.  Dis hier by ons, net in ‘n ander, ewige en heerlike dimensie.  In alle geval moet ons dit nie as VER sien nie;
  • Trouens, elke keer waar dit gaan oor die opstanding, hemelvaart en wederkoms is daar baie klem in die taalgebruik op “kyk”, “sien” en “nie sien nie”.  Die Woord beklemtoon dat Jesus by ons is, maar ons sal Hom net nie sien nie – of ons sal Hom sien, as ons dalk net anders kyk…
  • Jesus se gaan SIT aan die regterhand van God beteken nie dat Hy gaan rus het, omdat sy werk nou oor is nie.  Hy gee nie nou die leisels oor aan die Gees nie.  Nee, God Drie-Enig gaan nou in versnelde gang (top gear) voort om die mens met Hom te versoen.  Christus se dienswerk vermenigvuldig daar in die hemel, en Burger sorteer dit n.a.v. die ou indelings onder drie hoofde:
  • Jesus  het ‘n PROFETIESE taak by God. Hy is inderdaad nou en persoonlik betrokke by sy kerk.  HY voeg by die gemeente wie gered is, HY bou sy kerk en die hel kan dit nie omwerp nie, HY stop Paulus in sy spore en sê “Ek is Jesus”, HY stuur sy Gees om ons te help en wandel persoonlik tussen die kandelare van die gemeentes met ‘n boodskap vir elk.  Aan hierdie taak het ons, sy Kerk (as sy instrument en gemeenskap) ‘n rol – jy kan maar sê ons maak ‘n bydrae tot Christus se voortgesette sending na die wêreld.  Hy is klaar besig die hele wêreld oor en ons mag maar join…  Hy sê Kyk, EK IS MET JULLE.  Die doel is om die wêreld tot GELOOF te bring;
  • Jesus het ook ‘n KONINKLIKE taak by God.  Hy is DIE HERE, die vroegste belydenis, wat die Christene dadelik in konflik met die staat gebring het.  Immers was Caesar die Here.  Nogtans bely hulle ‘n hoër alliansie en ‘n hoër gesag.  Ons glo ook tot vandag dat Jesus IN BEHEER is van die wêreld.  Hy is die Here, die Koning en die Oorwinnaar.  God is besig om alle mense en magte, alles in die skepping, onder EEN HOOF, nl. Christus byeen te bring.  Dis bietjie van ‘n raaisel, maar dis wat die Woord sê.  Elke knie sal buig, en elke tong bely…  Dit is waaroor hierdie tyd – tussen hemelvaart en wederkoms – gaan.  Christus se koningskap is ons grootste HOOP.  As koningskinders (of gemandateerde verteenwoordigers) werk ons ook vir die vestiging van sy koninkryk, vir reg en geregtigheid en vir vrede;
  • Jesus het ook ‘n PRIESTERLIKE taak  by God.  Sy priesterlike werk was aan die kruis net die eerste helfte. Nou, vir die eeue daarna, gaan Hy voort en tree vir ons in by God.  Hy pleit vir ons, omdat Hy ook mens is.  Sy offer as Lam is altyd voor God.  Sy offer as Lam is natuurlik in die nagmaal ook altyd voor ons, nie waar nie – en Burger sê tereg ons maak heeltemal te min daarvan.  Ons moet self nou priesterlik in die wêreld leef, aangesien die kerk sy koninklike gesag en profetiese stem in die wêreld verloor het, en nou veral as getuies kan leef deur priesterlike diens.  LIEFDE is die doel.

So, waar is Jesus nou?  As gevolg van die hemelvaart is Jesus OP DIE TROON, praat Jesus met God oor my en jou, en is Hy aktief besig om alle mense na Hom toe te trek, soos Hy vooraf beloof het.  Hy stuur die Gees, hy gebruik mense, die Woord, die Kerk, die sakramente, ampte, ens., maar HY werk.  Niemand kan Hom keer nie. Hieroor moet ek preek…

Advertisements

About Jimi le Roux

For more info visit my website at www.jimileroux.com Beskou all artikels deur Jimi le Roux

2 responses to “Waar is Jesus nou? – Coenie Burger

Lewer kommentaar

Verskaf jou besonderhede hieronder of klik op 'n logo om in te teken:

WordPress.com Logo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by WordPress.com. Log Out /  Verander )

Google+ photo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Google+. Log Out /  Verander )

Twitter picture

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Twitter. Log Out /  Verander )

Facebook photo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Facebook. Log Out /  Verander )

Connecting to %s

%d bloggers like this: