Think like Jesus – Kobus Neethling

neethlingThink like Jesus – Kobus Neethling, Hennie Stander, Raché Rutherford, (Carpe Diem, 2000)

Ag, ek was nie eintlik weggeblaas hierdeur nie.  Ek wou seker maar ook iets lees deur Dr. Kobus Neethling, bekende kreatiwiteitspesialis (deesdae minder in die nuus as vroeër), en hierdie boek was by die bibloteek se boekverkoop-rak vir ontrent R4, so iets.

Die rede dat die biblioteek nie hierdie skenking kon gebruik nie is dat die boek in die water geval het, oënskynlik.  Die bladsye is gekreukel en mens sien die watermerke.  Dis my eerste probleem met die boek – alhoewel dit natuurlik nou nie die boek self se skuld is nie.  Ek kan egter wel verstaan dat mens die boek in die badwater sal laat val, want dit het amper met my ook gebeur.

Dan het die voorblad my ook nie behaag nie (ek het probeer vasstel wie die uitleg gedoen het, maar hulle was te skaam om die naam te noem): dis te besig en bevat ‘n prent van Jesus – of is dit ‘n jong Rembrandt? – deur frosted glass, of water – so half uit fokus.  Dis asof hulle net ‘n swak foto van Jesus kon kry sonder om tantieme te betaal en toe sê hulle hei, kom ons gebruik Photoshop om dit nog swakker te maak, dan dui ons daarmee die “misterie” van Jesus se denke aan… hooeee. Dis dalk nogal gepas, want ek dink die misterie bly maar die misterie.

Dan is die fonts en uitleg binne in ook nie lekker nie.  Dis te woelig en te veel en te veel skaduwees onder fonts en onder blokkies en geskakeerde agtergronde – soos wat iemand maak wat al die fonts ontdek het op sy rekenaar en toe bietjie oorboord gaan.  Die einde is dat dit nie professioneel lyk nie – less is more as dit by fonts kom – maar dalk was dit die groot ding terug in 2000, toe die boek uitgegee is.  Seker maar – dis seker my straf omdat ek nie die boek reeds in 2000 gekoop het nie – dan sou ek sê, hei, check net al die cool fonts en effekte.  Nifty!

Dan is Prof Hennie Stander ook een van die skrywers en aangesien hy so ‘n decent mens is – die enigste van die drie skrywers wat ek ken – het ek jammer vir hom gevoel dat hy deel is van die boek.  Omdat ek ook so nou en dan ‘n dingetjie wegstuur na die uitgewers en dan soms teleurgesteld of geskok is om te sien hoe dit verander is – soms om letterlik die teenoorgestelde te sê as wat ek wou sê – glo ek dat hy sekere paragrawe geskryf het oor agtergrond by Jesus se dade, en seker toe maar self gesê het o jinne/ag nee toe die boek uiteindelik op sy lessenaar beland.  Prof, ek is saam met jou jammer – ek voel jou pyn (maar die pyn was in 2000, so jammer dat ek dit nou weer ophaal).

Die hoofprobleem is eintlik die inhoud.  Ek weet nie wat my probleem spesifiek is nie – en wil nie baie tyd daaraan spandeer nie – maar verskillende goed pla my. Ek is nie oortuig van die geldigheid van die ‘breinproses’ nie (dis veel ingewikkelder as dit), daar word vir my te veel geforseer en ingelees, dit is ‘n mengsel van geloof en wetenskap maar op ‘n nie-lekker manier, dit pla my dat ons nou Jesus se denke so netjies uitmekaar kan haal en verstaan (dit gaan nie vir my af nie) – sulke goed.  Alles wat die moderne mens nou ontdek en oor praat, bv. sisteemdenke, kompleksiteit, paradoksale denke, selfs die belangrikheid van kinders, die krag van ‘n visie by besighede, visualisering van sukses by sport, die vind ons nou by Jesus – sien, Hy het dit reeds gedoen!  Waar gesê word dat Jesus “image streaming” gedoen het – ‘n funksie van kontemplatiewe “vloei” (FLOW) – is Neethling net verkeerd, of hy sê dit net heeltemal verkeerd (want Jesus het wel ‘n kontemplatiewe godsdiens gehad, die Judaïsme).  Iets haper net aan hierdie argumente.  Dit neem weg van wie Jesus was as eerste eeuse Joodse Man – en maak Hom ‘n moderne besigheidsman met ‘n nuwe visie-stelling in sy aktestas of ‘n life coach wat pop-sielkunde leer aan ‘n span rugbyspelers.  Nee!  As Jesus die kinders op sy skoot tel en seën is dit omdat rabbi’s van sy tyd dit gedoen het, en omdat Hy kinders liefgehad het, en verstaan het dat hulle opregtheid DIT is wat tot God se koninkryk aanleiding gee – nie omdat Hy eintlik duisende jare vooruit kennis gehad het van hoe Amerikaners hulle kinders vandag grootmaak nie – welke pedagogiese beginsels ek in elk geval betwyfel, want baie van daardie kinders is uiters ongemanierd en bederf.  Ek weet nie, die argumente hou net-net water, volgens my, en die hele boek kommunikeer nie goed genoeg  nie.  Dis ‘n selfhelpboek, maar die toepassings – die selfhelp – het my nog nie gehelp nie.  Dit help nie om net te weet hoe Jesus gedink het nie (en dit lol ekstra as ek nie oortuig is van die argumente nie) – maar hoe moet ek nou skielik ook so begin dink?

Ja, ek het die boek ook verskeie kere amper in die badwater laat val – dis nie eintlik ‘n page turner nie, maar het maar deurgedruk – maar laat ek nie op ‘n lae, of nat, noot afsluit nie.  Die volgende was wel waardevol vir my:

  1. Om weer te lees van die volgende (dis nou ou nuus, maar terug in 2000 was dit seker nog radikale en nuwe gedagtes – sien, my eie skuld) – Jesus se denke was m.a.w.:
  • Metafories – gebruik ‘n direkte vergelyking: Ek is die deur, die weg, die lewe, ens.
  • Paradoksaal – laaste is eerstes, leiers is knegte, ens.
  • Intuïtief – profetiese aanvoeling
  • Image streaming – om so te fokus dat nuwe en nuwe betekenisse oopvou
  • Sistemies – dat alles onderdele van sisteme is
  • “Uit die boks” (“laterale denke” is die eerste, groot ding wat Kobus Neethling ons kom leer het)
  • Heelbrein (Kobus Neethling het ‘n model van links- en regsbreinigheid geskep, hoe geldig dit is weet ek nie)
  1. Neethling beskryf Jesus as ‘n Regs 1-denker, gekenmerk deur beelde, sisteme, groot prentjie en uitdaging. Nou toe nou – DIS NET SOOS EK! Ek het mos gedink ek’s special… Die ander soorte is (snaaks hy gee nie die name van elke soort nie): Regs 2 (passie, empatie, kompassie, sensitiwiteit), Links 1 (korrek, analities, gefokus, feitelik) en Links 2 (orde, institusie, beplanning, deeglikheid). Neethling sê mos ook dat Jesus eintlik ‘n heelbrein-denker was.  (Maar kom ons wees nou eerlik: hoe op aarde kan ‘n moderne mens antieke mense beoordeel volgens sulke kriteria? 1. Die sample van hulle gedrag wat op skrif na ons oorgekom het is hopeloos te klein en 2. die feitelike, empiriese wetenskap is maar eers 200 jaar of so met ons – in antieke tye was ALMAL regsbreinig volgens dié kriteria?)

Ek het so min plek oor op my boekrakke – sal die boek dalk aan die biblioteek skenk… Ek hoop net regtig nie ek gaan koop hom weer daar nie.

Nog iets: die boek kom saam met ‘n website: www.thinklikejesus.com.  Jy hoef egter nie daar te gaan nie, tensy jy ‘n verleidelike Australiese girl wil sien, geklee in ‘n vlag, wat vir jou koekeloer uit die hoek van haar oog.  Hoe meer ek na haar kyk, hoe jammerder is ek vir haar.  Sy het maar die joppie gevat en doen haar bes met die poseerdery en gekoekeloer, maar haar bene is te maer, en sy’s doodgewoon nie verleidelik nie.  Ek weet nie – die prentjie jel net nie vir my nie en dis natuurlik hoogs ironies teenoor die website se naam.  Die site is skynbaar al lankal teruggeneem en is te koop, of is gehijack, ai. Alles is net sad.

 

About Jimi le Roux

For more info visit my website at www.jimileroux.com Beskou all artikels deur Jimi le Roux

One response to “Think like Jesus – Kobus Neethling

Lewer kommentaar

